1. Ik wil zorgverleners aan- of afmelden voor Zorgmail. Wat moet ik doen?
U kunt zorgverleners van uw praktijk aan- of afmelden door het mutatieformulier “Zorgverleners toevoegen/afmelden“ boven aan de pagina in te vullen.
2. Onze adres- en/of organisatienaam/facturatiegegevens wijzigen. Wat moet ik doen?
U kunt dit doorgeven door in het mutatieformulier “Adres- en/of organisatienaam wijziging“ of “Facturatie gegevens wijzigen” boven aan deze pagina in te vullen.
3. Ik neem een praktijk over. Wat moet ik doen?
Dit betekent dat u een bestaande praktijk die gebruik maakt van Zorgmail via een “Zorgmail all-in abonnement voor 1e lijns-zorgverleners” gaat overnemen of heeft overgenomen.
Het abonnement dat nu op naam staat van de oorspronkelijke eigenaar wordt beëindigd en de nieuwe eigenaar sluit een nieuw abonnement af. U kunt zich aanmelden voor een abonnement op de benodigde Zorgmail modules via de knop ‘aanmelden’ hierboven. Vervolgens kiest u voor “Aanmelden met AGB-code”.
U betaalt bij een overname €99,- éénmalige kosten en betaalt géén jaarlijkse kosten voor het lopende kalenderjaar, deze zijn immers al in rekening gebracht bij de oorspronkelijke eigenaar.
Als u al wel een ZorgMail abonnement heeft, hoeft u als nieuwe eigenaar niets te doen. Het is wel belangrijk dat u eventuele nieuwe werknemers toevoegt aan uw abonnement (zie Vraag 1).
4. Mijn praktijk wordt overgenomen. Wat moet ik doen?
U kunt uw abonnement opzeggen door het mutatieformulier “Overname praktijk (voor de oorspronkelijke eigenaar)” boven aan de pagina in te vullen. Na opzegging van uw abonnement ontvangt u géén creditnota voor het lopende kalenderjaar. Dit kunt u eventueel zelf verrekenen met de nieuwe praktijkeigenaar.
5. Wat gebeurt er na de overname?
Als Enovation beide formulieren heeft ontvangen zullen zij tot actie overgaan. Gedurende 1 maand kunnen zij, indien van toepassing, vanaf de datum waarop de overname daadwerkelijk plaatsvindt, berichten welke gericht zijn aan de oorspronkelijke praktijk routeren naar de nieuwe praktijk.
06. Ons informatiesysteem wijzigt of er vindt een herinstallatie plaats. Wat moet ik doen?
Een herinstallatie is een wijziging van systeem of accountinstellingen waarin de configuratie voor het verzenden en ontvangen van berichten opnieuw ingesteld worden. Hiernaast komt er dan een afspraak aan te pas om te kijken of alle instellingen correct werken.
U kunt dit doorgeven door het mutatieformulier “Herinstallatie of wijzigen informatie systeem“ boven aan deze pagina in te vullen.
Meestal worden hier eenmalige kosten voor gerekend á €99,-
07. Wat is Lifelink en waarom moet ik dit afnemen?
Lifelink wordt automatisch aangeboden bij aanschaf van ZorgMail All-in. Een Lifelink licentie is noodzakelijk om te zorgen dat informatiesystemen met elkaar EDIFACT berichten kunnen uitwisselen.
08. Ik wil het Zorgmail abonnement beëindigen. Wat moet ik doen?
U kunt dit doorgeven door het mutatieformulier “Beëindiging ZorgMail all-in abonnement“ boven aan deze pagina in te vullen.
Let op: ZorgMail is een jaarlijks opzegbaar abonnement, met een opzegtermijn van 3 maanden. U dient dus vóór 1 oktober van het lopende jaar op te zeggen om ervoor te zorgen dat uw abonnement per 31 december stopt.
09. Mijn AGB-code wijzigt en ik val onder huisarts. Wat moet ik doen?
Wanneer de AGB code is gewijzigd voor uw organisatie, bijvoorbeeld omdat u van rechtsvorm bent veranderd, dient u zich opnieuw aan te melden via het aanmeldformulier hierboven met uw nieuwe AGB-code. Het abonnement van de oude AGB code kunt u dan beëindigen.
Wanneer zowel de AGB-code als de eigenaar zijn gewijzigd, verwerken wij dit als een overname. De oorspronkelijk eigenaar vult dan het mutatieformulier in en vinkt ‘Overname’ aan, en de nieuwe eigenaar meldt zich aan met de nieuwe AGB-code. (zie vraag 3)
10. Mijn AGB-code wijzigt en ik val onder apotheek of paramedici. Wat moet ik doen?
Bij een apotheek of paramedici kan de nieuwe AGB code via het mutatieformulier worden doorgegeven, u kiest dan voor de type wijziging ‘’Adres- en/of organisatienaam wijziging’’. Indien nodig kan de praktijknaam aangepast worden. Verandert dit niet dan vult de klant nogmaals de praktijknaam in.
Let op; het is belangrijk dat de klant in het opmerkingenveld vermeldt dat de praktijk AGB code is gewijzigd + vermelding nieuwe AGB code. In deze situatie zal geen nieuw EDI nummer aangemaakt worden aangezien het hierbij als een ‘’administratieve’’ handeling verwerkt kan worden.
Als de eigenaar ook wijzigt dan moet dit natuurlijk wel worden verwerkt als overname. (zie vraag 01)
11. Ik heb nog geen AGB-code. Hoe kan ik me aanmelden?
Wanneer u zich wilt aanmelden maar u nog geen AGB-code heeft, kunt u bij Sleutelnet een speciale aanmeldcode aanvragen. Dit kunt u doen door het contactformulier op deze pagina in te vullen of door een mail te sturen naar info@sleutelnet.nl.