1. Ik wil zorgverleners aan- of afmelden voor ZorgMail. Waar kan ik dit doen?
U kunt zorgverleners van uw praktijk aan- of afmelden door op de knop “Wijziging“ boven aan de pagina te klikken.
2. Onze organisatie-, adres-, facturatie- en/of contactgegevens wijzigen. Hoe kan ik dit doorgeven?
U kunt een gegevenswijziging doorgeven door op de knop “Wijziging“ boven aan de pagina te klikken.
3. Ik neem een praktijk over. Wat moet ik doen?
Dit betekent dat u een bestaande praktijk die gebruik maakt van ZorgMail gaat overnemen of heeft overgenomen. Om dit naadloos op elkaar aan te laten sluiten is het belangrijk dat u de juiste procedure volgt. Het is de bedoeling dat het abonnement dat nu op naam staat van de oorspronkelijke eigenaar wordt beëindigd en de nieuwe eigenaar een nieuw abonnement afsluit.
U kunt zich aanmelden voor een abonnement via de knop “Aanmelden” hierboven. Vervolgens kiest u voor “Aanmelden met AGB-code”. U betaalt bij een overname éénmalige aansluitkosten maar géén jaarlijkse kosten voor het lopende kalenderjaar; deze zijn immers al in rekening gebracht bij de oorspronkelijke eigenaar. Als u al een ZorgMail abonnement heeft, hoeft u als nieuwe eigenaar niets te doen. Het is wel belangrijk dat u eventuele nieuwe werknemers toevoegt aan uw abonnement (zie Vraag 1).
4. Mijn praktijk wordt overgenomen. Wat moet ik doen?
U kunt uw abonnement opzeggen door op de knop “Wijziging“ boven aan de pagina te klikken. Na opzegging van uw abonnement ontvangt u géén creditnota voor het lopende kalenderjaar. Dit kunt u eventueel zelf verrekenen met de nieuwe praktijkeigenaar.
5. Wat gebeurt er na de overname?
Als Enovation beide formulieren heeft ontvangen zullen zij tot actie overgaan. Gedurende 1 maand kunnen zij, indien van toepassing, vanaf de datum waarop de overname daadwerkelijk plaatsvindt, berichten welke gericht zijn aan de oorspronkelijke praktijk routeren naar de nieuwe praktijk.
6. Ons informatiesysteem wijzigt of er vindt een herinstallatie plaats. Wat moet ik doen?
Een herinstallatie is een wijziging van systeem of accountinstellingen waarin de configuratie voor het verzenden en ontvangen van berichten opnieuw ingesteld wordt. Hiervoor vindt er een afspraak plaats met Enovation om ZorgMail opnieuw te implementeren. U kunt dit doorgeven door op de knop “Wijziging“ boven aan de pagina te klikken. Hieraan zijn implementatiekosten verbonden van € 99,- excl. btw.
7. Wat is LifeLink en waarom moet ik dit afnemen?
LifeLink wordt automatisch aangeboden bij aanschaf van ZorgMail All-in. Een LifeLink licentie is noodzakelijk zodat informatiesystemen met elkaar EDIFACT berichten kunnen uitwisselen.
8. Ik wil mijn ZorgMail abonnement beëindigen. Wat moet ik doen?
U kunt dit doorgeven door op de knop “Wijziging“ boven aan de pagina te klikken. Let op: ZorgMail is een jaarlijks opzegbaar abonnement, met een opzegtermijn van 3 maanden. U dient dus vóór 1 oktober van het lopende jaar op te zeggen om ervoor te zorgen dat uw abonnement per 31 december stopt.
9. Mijn AGB-code wijzigt en ik ben huisarts. Wat moet ik doen?
Wanneer de AGB-code wijzigt voor uw praktijk, bijvoorbeeld omdat u van rechtsvorm bent veranderd, dient u zich opnieuw aan te melden via het aanmeldformulier hierboven met uw nieuwe AGB-code. Het abonnement van de oude AGB-code kunt u dan beëindigen.
Wanneer zowel de AGB-code als de eigenaar wijzigen, wordt dit verwerkt als een praktijkovername. Hoe u dit kunt doorgeven vindt u bij vraag 3 en 4.
10. Mijn AGB-code wijzigt en ik val onder apotheek of paramedici. Wat moet ik doen?
Bij een apotheek of paramedici kan de nieuwe AGB-code via het mutatieformulier worden doorgegeven door op de knop “Wijziging“ boven aan de pagina te klikken. U kiest dan voor ‘’Adres- en/of organisatienaam wijziging’’. Indien nodig kan de praktijknaam aangepast worden. Verandert dit niet, vul dan de bestaande praktijknaam in. Let op; het is belangrijk dat u in het opmerkingenveld vermeldt dat de praktijk AGB-code is gewijzigd en wat de nieuwe AGB-code is. In deze situatie zal geen nieuw EDI nummer aangemaakt worden aangezien het hierbij als een ‘’administratieve’’ handeling verwerkt kan worden. Als de eigenaar ook wijzigt dan moet dit natuurlijk wel worden verwerkt als overname (zie vraag 3 en 4).
11. Ik heb nog geen AGB-code. Hoe kan ik me aanmelden?
Wanneer u zich wilt aanmelden maar u nog geen AGB-code heeft, kunt u bij Sleutelnet een speciale aanmeldcode aanvragen. Dit kunt u doen door het contactformulier op deze pagina in te vullen of door een mail te sturen naar info@sleutelnet.nl.